Nespečnost

Vedno več ljudi v naši družbi se spopada z nespečnostjo. Žal to ni več le težava starejših, vse več je mladih, ki jih pestijo enake težave. Mnogi se poslužujejo konopljinih izdelkov kot pomoč pri težavah s spanjem. Uporaba konoplje za spodbujanje spanja je opisana že v kitajskem medicinskem besedilu leta 1200 n.št.

Kaj je cirkadijski ritem?

V telesu imamo lastno biološko uro, ki uravnava telesne funkcije v 24 urnem obdobju- tako imenovani cirkadijski ritem. V delu dneva smo bolj ali manj aktivni, imamo več ali manj apetita, smo bolj ali manj zaspani, ipd. Omenjeni ritem poskrbi, da ponoči spimo in smo podnevi budni. Tako pri otrocih kot pri odraslih igra pomembno vlogo v ciklu spanja in budnosti.

Pri tem je pomemben dejavnik proizvodnja hormona melatonina, ki uravnava spanje. Nanj vpliva sončna svetloba. Ko smo izpostavljeni svetlobi, je raven melatonina nizka, zvečer pa naše telo proizvede več melatonina in posledično postane zaspano.

Spanje je stanje telesnega počitka in je nujno za preživetje.

Glede na starost naj bi spali (glede na navedbe NIJZ):

Otroci od 6-10 let ……………………………10 ur

Otroci od 7 do 12 let…………………………9 ur

Mladostniki……………………………………… 9 ur

Odrasli……………………………………………7-8 ur

Spanje vpliva na različne telesne, umske in čustvene funkcije. Spanje med drugim vpliva na to, da utrdimo znanja, ki smo jih pridobivali čez dan. Torej vpliva na učenje in pomnjenje.

Vpliva tudi na imunski in živčni sistem ter telesni razvoj. Dovolj spanca naš imunski sistem krepi, obnavljajo se živčni nevroni.

Ravno tako se med spanjem izločajo hormoni, ki uravnavajo določene telesne funkcije. Dovolj spanja pri otrocih vpliva na ustrezno telesno rast, ki ga uravnava hormon za rast.

Premalo spanja povezujemo tudi z debelostjo. Pride namreč do motenj hormonskega izločanja. Nespečnost povzroči povečanje apetita ter željo po bolj močni hrani.

Priprava na spanje vpliva na kvaliteto spanja

Obstaja več priporočil ki se nanašajo na pripravo na spanje. Pred spanjem naj ne bi bili pretirano telesno aktivni, naj bi vedno hodili ob isti uri v posteljo. Tudi uživanje stimulansov kot so kava, zeleni čaj, sladki napitki, težka hrana se pred spanjem odsvetujejo.

Ravno tako na slabše spanje vpliva svetloba– najboljše spanje je v temnem, zračnem in tihem prostoru.

Stres, ki je posledica prevelike psihične aktivnosti, lahko zmanjšamo s telesno aktivnostjo, ki pa naj ne bi bila v večernem času. Ravno tako se v večernem času odsvetuje ogled filmov ali oddaj, ki nas vznemirjajo.

30,90 

Konopljina smola

Bio konopljina smola 20 %

42,90 

Endokanabinoidni sistem uravnava tudi cirkadijski ritem

Kanabinoidi skrbijo, da je naše telo v ravnovesju. Kar pomeni, da vse funkcije potrebne za dobro spanje, delujejo optimalno.

Študije so dokazale, da endokanabinoidni sistem v našem telesu uravnava več telesnih funkcij. Apetit, spanje, razpoloženje in cirkadijski ritem so le nekatere od njih. Vse te funkcije uravnava centralni živčni sistem, katerega del so številni endokanabinoidni receptorji.

Kanabinoidi kot so CBD, THC, CBN sproščajo mišičevje, zmanjšujejo tesnobo in bolečino, kar posledično vpliva na boljše spanje. Hkrati uravnavajo delovanje drugih telesnih funkcij, zaradi česar se bolje počutimo in tako lažje zaspimo.

V študiji, ki je preučevala vpliv CBD na cirkadijski ritem so dokazali, da  ima CBD dvojni učinek na zakasnitev spanja. Povezan je s krajšanjem časa za začetek spanja pri majhnih odmerkih in povečevanjem časa spanja pri velikih odmerkih (Babson idr., 2017; Nacionalna akademija znanosti, inženiringa in Medicine, 2017; Zuardi, 2008).  CBD morda tudi vpliva na proizvodnjo melatonina, bistvenega za pravilno delovanje naše notranje biološke ure.

-